Prvi letovi u Srbiji

Beograd je početkom 20. veka bio središte pionirskih vazduhoplovnih poduhvata na Balkanu. Prvi letovi izazvali su veliku pažnju javnosti, a brojni domaći i strani avijatičari ostavili su neizbrisiv trag u istoriji srpskog vazduhoplovstva.
Kalfa Manojle (1841)
Jedan od najranijih pokušaja letenja u Beogradu zabeležen je u novembru 1841. godine, kada je kalfa Manojle pokušao da poleti sa zgrade carinarnice (“Đumrukane”) u blizini današnjeg hotela “Bristol”. Koristeći improvizovanu letelicu sa krilima i padobranom, njegov pokušaj se završio padom u sneg i privođenjem od strane tadašnjih vlasti.
Dr Vladimir Aleksić (1909)
Dr Vladimir Aleksić je 17. oktobra 1909. godine u Pančevu izveo let dvokrilnom jedrilicom sopstvene konstrukcije, katapultiranom pomoću gumenog užeta. Postigao je visinu od 15 metara. Nažalost, njegova iznenadna smrt 1911. godine sprečila je dalji razvoj njegovih vazduhoplovnih projekata.
Rudolf Simon (1910)
Češki avijatičar Rudolf Simon je septembra 1910. godine izveo nekoliko letova na Banjici, koristeći avion sa motorom Anzani od 30 KS. Iako je 21. septembra doživeo pad bez ozbiljnih posledica, njegovi letovi su izazvali veliko interesovanje beogradske javnosti i podstakli razvoj avijacije u Srbiji.
Boris Maslenikov (1910–1911)
Ruski pilot Boris Maslenikov je krajem 1910. i početkom 1911. godine izveo više od deset letova na Banjici avionom tipa Farman sa motorom Gnome od 50 KS. Među putnicima su bili princ Đorđe Karađorđević i supruga ruskog poslanika Hartviga, koja je postala prva žena koja je letela avionom u Beogradu.
Jan Čermak (1911)
Čeh Jan Čermak, školovani pilot, je proleća 1911. godine izveo između 25 i 30 letova svojim biplanom na Banjici. Jedan od letova se završio prinudnim sletanjem zbog otkaza motora, ali bez povreda.
Edvard Rusjan (1911)
Slovenac Edvard Rusjan je 9. januara 1911. godine izveo let iznad Donjeg grada Kalemegdana. Zbog jake košave, njegov avion se srušio pri povratku, a Rusjan je poginuo, postavši prva žrtva avijacije u Srbiji.
Dragiša Stojadinović (1912)
Dragiša Stojadinović je 1912. godine izveo let na Banjici avionom tipa Blerio, kupljenim od Mihajla Merčepa iz Zagreba. Avion je prethodno koristio Rudolf Simon. Nažalost, letelica je uništena prilikom urušavanja hangara.
Agafonov (1912)
Ruski pilot Agafonov je 1912. godine leteo na Banjici avionom R.E.P., zaplenjenim tokom rata i namenjenim turskoj vojsci. Tokom povratka sa leta do Niša, doživeo je udes pri sletanju, ali je avion popravljen i stavljen na raspolaganje srpskoj vojsci.
Entuzijasti i konstruktori
Mladi entuzijasti poput Bane Nušića, Srbobrana Stanojevića, Đorđa Roša, Aleksandra i Jovice Deroka su početkom 20. veka pratili razvoj avijacije, prisustvovali prvim letovima na Banjici i sami konstruisali jedrilice i modele, sa kojima su leteli na Košutnjaku i kod Prokopa.
Kosta Miletić
Kosta Miletić je bio prvi vojni avijatičar i organizator vazduhoplovstva u Srbiji. Završio je Vojnu akademiju 1895. godine u Beogradu i Vazduhoplovno-tehničku školu u Petrogradu. Postao je prvi komandant Vazduhoplovne komande i Aeroplanske eskadre.